• Hoe reserveren

    Wilt u graag in het jeugdverblijf verblijven? Neem contact met ons via onze website en vermeld de gewenste data, het geschatte aantal personen en de aard van de groep. We geven steeds voorrang aan jeugdgroepen. Een optie nemen op een verblijf kan, de optie blijft dan 14 dagen geldig, een optie voor de zomerperiode blijft 7 dagen geldig. Wordt er in deze tijd niet bevestigd dan kunnen wij de periode doorverhuren aan andere groepen.

  • Betalen huursom en waarborg

    Bij ieder verblijf wordt een waarborg gevraagd bovenop de huurprijs. Deze ligt vast en dient steeds betaald te worden. De huursom wordt berekend volgens de tarieven die op onze website vermeld staan. Na ontvangst van het contract dient binnen de 10 dagen de waarborg samen met een percentage van de huursom betaald te worden.

  • Aankomst

    U bent welkom bij ons vanaf het tijdstip vermeld op het contract (meestal vanaf 17u00). Vroeger bagage en materiaal afzetten is uiteraard mogelijk. Er is bij aankomst steeds iemand aanwezig om de verantwoordelijke een rondleiding te geven in de gebouwen. U krijgt ook praktische informatie over afvalbeheer, nachtlawaai, gebruik van elektrische toestellen, bakker aan huis,...De inventaris samen met het huishoudelijk reglement wordt u overhandigd. We vragen om de inventaris goed te controleren en opmerkingen dezelfde dag nog te melden.

  • Gebouw

    Het volledige gebouw wordt steeds volledig ter beschikking gesteld van één groep. Er zijn dus geen andere groepen/huurders aanwezig in het gebouw. We vragen met aandrang om de gebouwen te respecteren. Plankband mag enkel op steen of hout en niet op een geschilderde achtergrond. Creatieve activiteiten mogen zeker plaatsvinden maar verf, klei,... moet grondig opgekuisd worden. In deuren, muren en plafonds mogen geen nagels, spijkers of nietjes aangebracht worden. Kaders, decoratiestukken op de kamers of in de polyvalente zaal vragen wij om te respecteren en hier niet op te tekenen of stuk te maken.

  • Slaapkamers

    Iedereen is verplicht één hoeslaken en kussens loop mee te brengen en te gebruiken over aanwezige overtrekken. Volledige lakensets met donsdeken zijn te verkrijgen indien dit ten minste 3 dagen voorde komst wordt gemeld aan de verantwoordelijke. Matrassen moeten op de bedden blijven! Hakken zijn niet toegestaan op de kamers om schade aan de houten vloer te voorkomen. Breng eventueel pantoffels mee. Andere scherpe voorwerpen (eventueel aan de bagage) moet voorzichtig mee omgegaan worden om schade te voorkomen.

  • Nachtstilte

    Alle deelnemers moeten rekening houden met een verplichte nachtstilte van 22u00 tot 8u00 buiten de gebouwen. Wie 's avonds nog muziek speelt kan dit binnen in het gebouw doen. De muziek mag echter niet te horen zijn tot buiten.

  • Brandveiligheid

    Alle gebouwen zijn voorzien van branddetectie en passende blusmiddelen. Bij misbruik van de brandmelders, -blussers of rookdetectors wordt een forfaitair bed rag in rekening gebracht, plus de rekening voor de herstellen en de eventueel aangerichte schade. Doorgangen en uitgangen moeten ten alle tijde vrij van materiaal zijn om een vlotte doorgang te garanderen. Deuren mogen nooit geblokkeerd worden. Barbecue mag enkel gebeuren in de daarvoor voorziene barbecuestellen. Open vuur is ten strengste verboden.

  • Schoonmaak

    Na het verblijf is de groep verantwoordelijk voor de opkuis van de gebouwen, de materialen en het terrein.Sanitair, keuken en toiletten dienen grondig gepoetst te worden. Bij een verblijf van meerdere dagen vragen wij met aandrang om dit dagelijk te doen. Schoonmaakproducten breng je zelf mee. Borstels, vuilblik, emmers, trekker en schuurborstel zijn ter plaatse verkrijgbaar. Een vaatdoek, spons,schuurspons en dweil zijn zelf mee te brengen. Op het einde van het verblijf moet het gebouw en omliggende in oorspronkelijke staan worden achtergelaten. Indien wij na de schoonmaak door de groep vaststellen dat er nog een te sterke bevuiling is dan wordt extra opkuiskost aan het tarief van € 45/uur aangerekend.

  • Afval

    Afval dient gesorteerd te worden en verzameld in de daartoe bestemde zakken of container.U hebt de keuze om zelf PMD-zakken en vuilzakken voor huisvuil van de stad Oostende mee te brengen of kan deze verkijgen tegen betaling bij ons. Na uw verblijf wordt het exacte gebruik van de zakken of container in rekening gebracht. Hou er rekening mee dat een volle container 40 EURO kost. Glas dient zelf meegenomen te worden of naar de glascontaciner gebracht te worden.

  • Ontbijt

    Wij bieden de mogelijkheid aan om een bakker aan huis te laten komen. Deze komt iedere dag, ook in het weekend. Levering kan ten vroegste voorzien worden om 6u30, en zal klaar staan in het onthaal. Wenst u iets te bestellen? Geef ons de bestelling voor 19u00 door, dit kan ook per sms. De afrekening van de bakker zal u worden meegedeeld op het einde van uw verblijf. Deze kan ter plaatse betaald worden of, indien gewenst, afgehouden worden van de borgsom.